söndag 7 september 2008

Människovärde??

I inlägget om försäkringskassan skrev jag om mina egna erfarenheter om försäkringskassan. Hur människor i min närhet drabbats av deras dravel. Jag undrar vad människovärdet är värt i deras organisation?

Nu har jag sökt runt lite på bloggportalen för att se hur andra drabbats.... och det finns många, kan jag säga. Läs om lcelanders möte med försäkringskassan.

"Trots mina två läkares intyg vidhåller försäkringskassan att jag inte varit tillräckligt dålig och att läkarna inte tydligt nog talat om vad felet är och varför jag inte kan jobba. För en människa med kronisk inflamation och dessutom ångestproblematik då doseringen för sköldkörteln ej stämmer, är det kränkande att ifrågasättas att man skulle inbilla sig symtomer som att inte klara att koncentrera sig på en text, få ihop skrift och tal ordentligt på grund av den " tröghet" i hjärnan som uppkommer med en ej fungerande sköldskörtel".

Vad är människovärdet värt? Är det ingen som litar på människan längre? Vad tror dom som jobbar på försäkringskassan? Att alla ljuger om att dom är sjuka? Man skickar in ett läkarintyg för att få sin sjukskrivning godkänd, men vad händer? Ja, du är inte tillräckligt sjuk.... tillbaka till jobbet med dig!! Vad ska den stackars lilla människan göra för att bli trodd i dagens samhälle??

Vart är vi på väg?

Inga kommentarer: